Retur och reklamation
Öppet köp/Retur/Byte
Du har 14 dagars öppet köp från och med du mottagit ditt paket. Returnerade varor skall vara oöppnade, oanvända och i oskadad originalförpackning. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning på 100% av varans värde att dras av vid återbetalning.
Retur eller Byte Sverige: Du som kund står själv för returkostnaden till oss. Önskar du att returnera en vara så kontakta vår kundservice på info@marinamiracle.se så mailar vi en förbetald retursedel för utskrift som du debiteras 49 kr för (upp till 5 kg, mått 40x40x20), 69 kr för större paket. Skriv ut returblanketten, fyll i och bifoga i paketet. Returen ska lämnas in på postens ombud.
Returer skickas till: Tree of Brands, Facetten Kaj 5, 597 30 Åtvidaberg.
Observera att vid en retur eller byte där du valt Klarna faktura eller konto som betalalternativ ansvarar du som kund själv för att hålla reda på förfallodatum och meddela Klarna att du har returnerat varan. Vi ansvarar ej för eventuella påminnelseavgifter som uppstått pga att du som kund ej meddelat Klarna att du returnerat varan eller ej betalat fakturan i tid.
Du kan hantera och frysa din faktura samt förlänga förfallodatumet genom att logga in på Mitt Klarna eller genom att kontakta Klarnas Kundsevice. www.klarna.com/se/kundservice
Har du beställt flera varor men returnerat enskilda varor på din order kan du direkt betala för de varor på fakturan som du behåller samt eventuella frakt/emballage/expedition- och fakturaavgifter.
Har du använt en eventuell rabattkod eller kampanj vid köp uppdateras returen efter rabattkodens villkor.
Vid byte inom Sverige: Lägg en ny order på önskad produkt. Maila info@marinamiracle.se ditt ärende och returnera din första beställning vara enligt returanvisningar ovan.
Rutiner och skyldighet vid återköp: Efter mottagandet av din retur granskar vi produkten samt återbetalar/krediterar ditt kort/faktura. Du får ett mail att vi mottagit din retur samt återbetalat/krediterat ditt kort/din faktura från Klarna. Vi debiterar för eventuell retur- och expeditionskostnad.
Vi hanterar returer löpande, med en hanteringstid på 3, max 10 dagar vid hög belastning. Vi har enligt Distanshandelslagen 30 dagar på oss att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation men vanligen sker detta betydligt snabbare.
Reklamationer, saknat kolli, felexpedierad vara och skadat gods
Reklamationer och skadat gods: Om du vill reklamera en vara ska du alltid skicka ett mail till info@marinamiracle.se med ordernummer, namn och en utförlig beskrivning på vad som är fel på produkten. Bifoga gärna en bild på felet. När vi mottagit din reklamationsanmälan påbörjar vi ett reklamationsärende för att se på hur vi på bästa sätt löser problemet. När vi har godkänt reklamationen tillhandahåller vi en förbetald retursedel så att du kan skicka tillbaka varan till oss om vi inte löst ärendet på annat vis, med exempelvis delvis återbetalning.
I första hand vid en reklamation brukar våra kunder få en ny vara. Om produkten är slut i lager återbetalar vi summan för produkten.
Observera att vi ej godkänner returer om vi anser att skadan uppstått av naturligt slitage över tid.
Observera att det är viktigt att du kontaktar oss före du skickar tillbaka en reklamation då vi endast står för returfrakten då du använt vår förbetalda retursedel.
Vi har enligt Distanshandelslagen 30 dagar att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation men vanligen sker detta betydligt snabbare.
Skadat gods: När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka.
Saknat kolli: Alla våra paket skickas med spårningsnummer. Om din leverans trots det saknas skall detta anmälas omedelbart till postombudet på ditt utlämningsställe, samt kontakta vår kundtjänst: info@marinamiracle.se
Felexpedierad vara: Läs din orderbekräftelse och se efter att den är korrekt. Självklart kan det ibland bli fel när vi packar. Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig, info@marinamiracle.se
Outlösta försändelser
Allmän information Konsumentköplagen (KKL):
”Om konsumenten är passiv och inte har utövat ångerrätten korrekt ligger det närmast till hands att se på reglerna om avbeställning i KKL. Säljaren har då rätt till ersättning för sina kostnader enligt 41 § KKL.”
Vi debiterar 200 kr för ej uthämtade paket för att täcka våra frakt- och expeditionskostnader. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte vill bli debiterad denna kostnad. Mer info hittar du i köpvillkoren § 8 Ångerrätt och Byte Retur § 9